Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya

Daniel Gil, president del COBDC, al diari «El Periódico»

11 juny 2015

Amb motiu de l’arribada del projecte «eBiblio Catalunya», el 10 de juny es va publicar un extens reportatge dedicat a les biblioteques. L’article, titulat «D’Eugeni d’Ors a l’e-book», compta amb la participació de tres referents en el sector:

Daniel Gil, president del COBDC.
Carme Fenoll, cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.
Assumpta Bailac, gerent de Biblioteques de Barcelona.

En el reportatge es fa un recorregut per la història de les biblioteques públiques des de 1915, passant per diversos esdeveniments claus com la informatització dels catàlegs, la creació de les xarxes bibliotecàries, com ha afectat la crisis econòmica les biblioteques i la celebració de l’Any de les Biblioteques. Més enllà de tots aquests fets, es parla de quin serà el paper de les biblioteques: un espai de trobada.

Daniel Gil reclama algunes millores dintre del sistema:

«És molt feridora la situació de les biblioteques escolars. S’han de desencallar les biblioteques provincials de Barcelona i Tarragona i estendre el servei bibliotecari a les poblacions amb menys població».

El text es pot consultar a la web de El Periódico.

Compartir

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
0
    0
    La teva cistella
    La teva cistella està buidaTorna a la Botiga
    Parlem!
    1
    En què et podem ajudar?
    El xat del COBDC
    Recorda que el nostre horari d’atenció és de dilluns a dijous de 10.00h. a 14.00h. i de 15.00h. a 18.00h., i els divendres de 10.00h. a 14.00h. Fora d’aquest horari podeu escriure a cobdc@cobdc.org