
Èxit d'assistència a la visita a la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona (BPEB)
Tal com us vam comentar fa uns dies en el Document, el COBDC va programar per aquesta setmana de febrer una visita a la Biblioteca Pública Episcopal de Barcelona.
Un total de 37 membres del Col·legi van assistir-hi, tot aprofitant-ne l’organització en dos torns: un en horari de matí i l’altre en horari de tarda.
La BPEB és la biblioteca més antiga de Barcelona (1775) i és una de les biblioteques patrimonials més importants de la ciutat. Dóna servei a les facultats i centres universitaris que acull el Seminari Conciliar i als estudiosos. Forma part del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya i el seu fons bibliogràfic està compost per més de 350.000 volums especialitzats en ciències eclesiàstiques, filosofia i humanitats,que inclouen manuscrits i incunables, dels quals 2.500 són del segle XVI i 28.000 són dels segles XVII al XIX.
Els membres del COBDC van tenir el privilegi de visitar els tres grans dipòsits d’accés restringit, que han estat reformats recentment, on es guarda part del fons a partir del segle XVII. La visita va permetre conèixer de primera mà com s’organitza, cataloga i gestiona un fons d’aquest tipus.
El Col·legi agraeix, als assistents la bona acollida que ha tingut aquesta iniciativa i als professionals de la Biblioteca l’atenció i dedicació dispensada de la mà de Daniel Gil, així com a Mn. Josep M. Turull, rector del Seminari Conciliar de Barcelona, per la càlida benvinguda.
Guardar