
La UAB crea el web Propietat Intel·lectual i Accés Obert
Si fa uns dies uns comentàvem la publicació de les Directrius per a polítiques de desenvolupament i promoció de l’Accés Obert, avui us parlem del web Propietat Intel·lectual i Accés Obert creat per la UAB.
El concepte «accés obert» va aparèixer l’any 2001 i durant aquests 14 anys s’ha desenvolupat el seu marc, fins i tot contemplant aquest aspecte a la legislació, com és el cas de l’article 37 de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, a Espanya.
L’accés obert també afecta les universitats i el seu personal docent, en concret la protecció dels drets d’autor i de la propietat intel·lectual dins les tasques pròpies de docència i recerca.
Per millorar el coneixement sobre la seva aplicació i respondre els possibles dubtes que pugin sorgir durant la seva tasca docent, la Comissió d’Accés Obert de la Universitat Autònoma de Barcelona ha creat una pàgina web on s’inclouen dues seccions vitals: un recull de preguntes més freqüents (PMF) i l’accés al marc legal estatal i comunitari.
Més informació: Propietat Intel·lectual i Accés Obert