
Creació del Consell Nacional de la Lectura
La Generalitat de Catalunya ha aprovat aquesta setmana la creació del Consell Nacional de la Lectura (CNL), que es reunirà al menys dues vegades a l’any, i que estarà vinculat amb la redacció del Pla Nacional del Llibre i la Lectura de Catalunya, del qual us vam parlar ahir.
L’objectiu del Consell és que el Pla s’elabori «mitjançant un procés participatiu obert als professionals, institucions i associacions de l’àmbit del llibre i la lectura, tant del sector públic com del privat». Per aquest motiu, el CNL estarà integrat per un grup d’experts vinculats a biblioteques, educació, cultura, municipis, escriptors, entre d’altres àrees i agents. Entre aquest gruix de professionals destaquem:
- La persona titular de la direcció general competent en matèria de biblioteques
- El director o la directora de la Biblioteca de Catalunya
- El o la cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya
- Una persona representant del Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya
La Institució de les Lletres Catalanes donarà suport tècnic al Consell i a les comissions de treball que es creïn, amb els recursos personals i materials que siguin necessaris, per al desenvolupament correcte de les seves funcions:
- Participar en l’elaboració del Pla i proposar mesures
- Efectuar el seguiment del desplegament del Pla i proposar iniciatives de desplegament
- Fomentar la comunicació i la cooperació entre els diferents agents implicats en el desplegament del Pla per assolir-ne els objectius
- Proposar mesures per atendre les necessitats del sector del llibre i per fomentar la lectura
- Debatre i aprovar les propostes sorgides de les comissions de treball
- Aprovar la proposta de Pla Nacional del Llibre i la Lectura abans que el Departament de Cultura l’elevi al Govern