Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya

Jornada Ciència Ciutadana i biblioteques ambientals

22 maig 2023

La jornada té com a objectiu formar el personal de biblioteques, i també a personal de les administracions i públic en general interessat en temàtiques ambientals, per ser part activa i col·laborar en aquesta nova cultura científica, oberta i participativa, que col·labora amb la recerca científica.

Data: 1 de juny de 2023
Horari: de 10 a 14 hores
Lloc: Espai Cràter d’Olot

Programa

9.30 h Recepció i inscripcions

 

10 h Presentació de la jornada 5’

 

10.10 h Ponència Marc

  • “Ciència ciutadana: el paper del voluntariat en la conservació i la cogestió dels espais naturals” a càrrec de Jaume Piera, investigador de l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) i col·laborador del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). 1h’

11.10 h Aparador virtual d’iniciatives de ciència ciutadana. Pilar Vendrell, tècnica del Servei d’Educació Ambiental, Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

 

11.30 h Pausa cafè

 

12.00 h Tallers. (20 min cada taller)

  • Taller 1. Espais per a la connexió recerca-ciutadania. Experiències des de l’Oficina de Ciència Ciutadana de Barcelona. Diana Escobar, coordinadora de projectes del Departament de Ciència i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Taller 2. Ciència ciutadana i gestió dels sistemes naturals, peces a encaixar. Teresa Canyelles, responsable del CDRE del PN de Collserola.
  • Taller 3. Projecte de Llegir el riu. Montse Álvarez, responsable de cooperació bibliotecària, del grup impulsor i coordinador del projecte Llegim el riu, de la Diputació de Barcelona i Francesc Puig, director de la Biblioteca de Gironella, executor del Projecte.
  • Taller 4. Projecte FENOCAT a les biblioteques ambientals de Catalunya. Xavier de Yzaguirre. Xarxa FENOCAT, Servei Meteorològic de Catalunya.

13.30 h Visita Espai Cràter

 

14 h Cloenda

    Compartir

    WhatsApp
    Facebook
    Twitter
    LinkedIn
    Email
    0
      0
      La teva cistella
      La teva cistella està buidaTorna a la Botiga
      Parlem!
      1
      En què et podem ajudar?
      El xat del COBDC
      Recorda que el nostre horari d’atenció és de dilluns a dijous de 10.00h. a 14.00h. i de 15.00h. a 18.00h., i els divendres de 10.00h. a 14.00h. Fora d’aquest horari podeu escriure a cobdc@cobdc.org