
Fins el 17 de setembre podeu presentar el vostre projecte sobre «Las bibliotecas como laboratorios ciudadanos»
Sempre s’ha valorat que les biblioteques, a més de ser llocs d’accés a la cultura i el coneixement, siguin espais de trobada i de socialització. En els últims anys han sorgit diverses iniciatives que incideixen en una dimensió de les biblioteques menys explorada: l’ús de les biblioteques com a llocs de creació, d’experimentació col·laborativa i d’aprenentatge. Aquesta tendència potencia que els espais s’obrin a les persones per facilitar que tinguin un paper actiu, contribuint a transformar i millorar la vida en comú. Una mostra la podeu trobar al Document quan parlem de Markespaces i Bibliolab.
La Subdirección General de Coordinación Bibliotecaria del Ministerio de Cultura y Deporte i Medialab Prado han obert una convocatòria anomenada «Las bibliotecas como laboratorios ciudadanos» per a la presentació de projectes d’innovació en biblioteques. Es tracta de presentar un projecte on es posi de manifest el valor de la biblioteca com a lloc d’experimentació col·laborativa, creació i aprenentatge compartit.
L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció d’un màxim de 7 projectes per al seu desenvolupament col·laboratiu en un taller de quatre dies, que se celebrarà a Madrid del 19 al 22 de novembre de 2019. Els projectes seleccionats es desenvoluparan amb l’ajuda d’un equip de mentors i d’un grup de col·laboradors que vulguin participar en el desenvolupament de les propostes.
Aquesta convocatòria va dirigida tant a persones vinculades amb el món de les biblioteques com a altres àmbits, que estiguin interessades a contribuir al desenvolupament de les biblioteques, ja sigui des de l’àmbit de l’educació, les tecnologies de la informació, l’art, l’arquitectura, el disseny, la ciència, l’administració pública o acadèmic, des d’altres institucions com centres culturals, museus, laboratoris i centres educatius; i en general qualsevol persona interessada en les temàtiques proposades, sense importar el seu àmbit d’experiència o el seu grau d’especialització.
L’àmbit d’aplicació dels projectes ha de ser una biblioteca, sense importar-ne la tipologia. Així mateix, ha d’establir-se un pla perquè la biblioteca pugui incorporar el projecte com un servei més dels que presta: no es tracta de fer una actuació puntual, sinó d’ampliar l’oferta de serveis de la biblioteca. Es valorarà que el projecte tingui present els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 i que s’implementi en col·laboració entre diverses biblioteques.
Dates importants:
1. Tancament de la convocatòria: 17 de setembre
2. Publicació dels projectes seleccionats: 1 d’octubre
4. Convocatòria de col·laboradors: octubre i novembre
5. Taller: del 19 al 22 de novembre, a Madrid