Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya

Foment de la lectura i del coneixement de la literatura i realitat lingüística aranesa a través del Sistema de Lectura Pública de Catalunya

20 març 2019

L’11 de març, el Govern de la Generalitat va aprovar una nova mesura que permetrà fomentar la lectura i l’ús de les biblioteques públiques a l’Aran i el coneixement de la seva literatura i realitat lingüística a la resta de Catalunya, a través del Sistema de Lectura Pública de Catalunya.

Per fer-ho possible, el Govern ha acordat dues accions: un pla específic de biblioteques i un pla de lectura.

a) El Govern redactarà conjuntament amb el Conselh Generau d’Aran un pla específic perquè els serveis bibliotecaris a l‘Aran arribin als habitants dels pobles aranesos que no disposen d’un servei bibliotecari fix. Dins d’aquesta acció, s’establirà el préstec bibliotecari domiciliari, amb un servei per a persones amb dificultats de mobilitat, i es crearà un fons bibliogràfic renovable en centres culturals, entre d’altres actuacions.

b) El Govern preveu elaborar un Pla de Lectura específic per a l’Aran, en col·laboració amb el Conselh Generau d’Aran i amb altres institucions públiques i culturals d’aquest territori. Un dels objectius d’aquest pla haurà de ser la creació d’una Comissió de Lectura de l’Aran, en què estiguin representades les institucions públiques i les entitats culturals i socials relacionades amb aquest àmbit.

Per finalitzar, aquesta iniciativa reforçarà la presència de la literatura i la realitat lingüística de l’Aran a les biblioteques públiques de Catalunya a través del proveïment de lots de documents en aranès, l’organització de clubs de lectura d’obres d’autors aranesos i la publicació d’eines bibliogràfiques sobre l’Aran i la seva llengua i cultura.

Fotografia: Generalitat de Catalunya

Compartir

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
0
    0
    La teva cistella
    La teva cistella està buidaTorna a la Botiga
    Parlem!
    1
    En què et podem ajudar?
    El xat del COBDC
    Recorda que el nostre horari d’atenció és de dilluns a dijous de 10.00h. a 14.00h. i de 15.00h. a 18.00h., i els divendres de 10.00h. a 14.00h. Fora d’aquest horari podeu escriure a cobdc@cobdc.org