Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya

Geolocatizació: una opció per accedir als llibres de les unitats d’informació

3 febrer 2021

Si anys enrere semblava impossible l’accés als catàlegs bibliogràfics que no fossin en suport de paper, cosa que s’ha aconseguit gràcies a la tecnologia, en els últims temps s’està donant un pas més enllà per facilitar aquest accés: la geolocalització.

La idea és subministrar dades sobre la ubicació de la prestatgeria on està l’exemplar que es vol localitzar dins l’edifici d’una unitat d’informació. Aquesta informació es pot consultar a través de mapes interactius integrats en el catàleg en línia.

En el mercat ja existeixen empreses que ofereixen aquest servei, tot vinculant-lo a catàlegs creats amb programari de gestió bibliotecària. Aquí podeu veure dos exemples en biblioteques:

Compartir

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
0
    0
    La teva cistella
    La teva cistella està buidaTorna a la Botiga
    Parlem!
    1
    En què et podem ajudar?
    El xat del COBDC
    Recorda que el nostre horari d’atenció és de dilluns a dijous de 10.00h. a 14.00h. i de 15.00h. a 18.00h., i els divendres de 10.00h. a 14.00h. Fora d’aquest horari podeu escriure a cobdc@cobdc.org