
Oriol Ponsatí-Murlà, nou director de la Institució de les Lletres Catalanes
El Govern de la Generalitat va acordar la setmana passada nomenar Oriol Ponsatí-Murlà com a nou director de la Institució de les Lletres Catalanes.
Ponsatí-Murlà (Figueres, 1978) és editor, traductor, rapsode, professor de filosofia i escriptor. La seva formació acadèmica inclou el premi extraordinari de llicenciatura en Filosofia (UdG) i ser doctor en Filosofia per la Universitat de Girona i professor d’aquesta mateixa universitat des de 2008. Ha col·laborat amb diversos mitjans de comunicació, com els diaris El Punt Avui, El País, La Vanguardia, Diari de Girona i Ara, i TV3.
El seu currículum inclou diversos càrrecs, entre els quals destaquen: comissari de l’Any Prudenci i Aurora Bertrana (2017) i assessor en matèria de comunicació i difusió del Departament de Cultura (2018-19).
Ha guanyat alguns premis, com el 30è Premi Manuel Bonmatí de Periodisme (2011); el XXIX Premi de Divulgació Científica Humbert Torras (2014); el Premi Just M. Casero de novel·la curta, per l’obra Totes les estacions de França (Empúries, 2014, dues edicions); i el Setè Cel, de Salt, per la mateixa novel·la, l’any 2015.
Ha publicat i traduït una vintena de llibres, tant de literatura com de filosofia, publicats a Catalunya, Espanya, França i Itàlia, i ha combinat sempre la seva dedicació acadèmica amb la divulgació cultural, mitjançant una intensa activitat com a conferenciant. El 2011 funda Edicions de la Ela Geminada, on ha editat una quarantena de títols tant de literatura com de pensament.
Fotografia: Generalitat de Catalunya